Ev ve mutfak eşyaları sektöründen ihracat atağı

“`html

Malezya’da Türk Üreticilerinin Yükselişi: İDDMİB ve EVSİD Etkinliği

İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Yönetim Kurulu Başkanı Talha Özger, Malezya pazarına yönelik hedeflerini açıkladı. Özger, Türkiye’nin bu pazardaki payını yüzde 0,3’ten yüzde 2,5’e çıkarmak istediklerini ve bu konuda büyük bir ilgiyle karşılandıklarını vurguladı. “Karlılığın peşinde koşmalıyız. Bunun için pazar çeşitlendirmesi yaparak, farklı pazarlara yönelmeye ihtiyacımız var” diyen Özger, sadece ucuz pazarlarla kısıtlanmanın, Türkiye’yi Çin ile rekabet durumuna soktuğunu aktardı.

İDDMİB ve EVSİD’in Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle düzenlediği Ur-Ge etkinliği Malezya’da gerçekleştirildi. Özger, Türkiye’den katılan 20 firma ile birlikte, ağırlıklı olarak Malezya, Endonezya ve Singapur’dan 60’tan fazla satın almacıyla görüşmeler gerçekleştirdiklerini belirtti. Benzer nitelikte altıncı organizasyonu bu yıl tamamladıklarını söyleyen Özger, “Bu organizasyonu sektördeki tüm paydaşlarla birlikte yaparak, ortak hedefler doğrultusunda ilerlemeyi amaçlıyoruz” dedi.

Karlı Pazar Hedefleri

Asya pazarındaki güçlü Çin etkisine dikkati çeken Özger, Türk firmalarının bu pazarda söz sahibi olabilmesi için markalaşma, kaliteli tasarım ve üstün hizmet anlayışıyla fark yaratma çabasında olduklarını ifade etti. “Dünya ihracatında payımız yüzde 2,5 iken, Malezya pazarındaki payımız sadece yüzde 0,3. Öncelikle bu oranı yükseltmek istiyoruz. Ama bunu yaparken karlı pazarlara yönelmek zorundayız” diyerek Latin Amerika ve Avrupa pazarlarının da önemli olduğunu vurguladı.

Türk Mağazalarının Malezya’da İlgisi Arttı

Etkinlikte büyük bir ilgi olduğunu ve önemli anlaşmaların gündeme geldiğini belirten Özger, “20 Türk firması ile Malezya’ya gelmek, bu ülkede güçlü bir algı yaratmamıza yardımcı oluyor. Örneğin, Aeon gibi büyük zincirlerin Türkiye’ye gelmeyi değerlendirdiğini öğrenmek bizi sevindiriyor” dedi. Özger, bu tür organizasyonların sektördeki firmalar için uzun vadeli ve kalıcı ticari işbirlikleri kurmaya yönelik olduğunu aktardı.

Yeni Pazar Fırsatları

Ev ve mutfak eşyaları sektörünün ihracat açısından dünya genelinde Çin’den sonra ikinci sırada olduğunu belirten Özger, bu yılki ihracat performansının umut verici olduğunu açıkladı. “Ekim ayında ihracatımız yüzde 2,9 artışla 276 milyon dolara ulaştı. Hedefimiz yıl sonunda geçen yılki rakamları yakalamak” dedi.

Özger, mevcut Avrupa pazarındaki daralmanın, uzak pazarlara yönelerek dengelendiğini kaydetti. “Özellikle Suudi Arabistan ve Mısır pazarları yeniden canlanma sürecine girdi. Suudi Arabistan’ın Neon projesinin hayata geçirilmesiyle birlikte büyük fırsatlar görüyoruz” ifadelerini kullandı.

İlişkileri Geliştirmek Önemli

Türkiye’nin Kuala Lumpur Büyükelçisi Emir Salim Yüksel, Türkiye ile Malezya arasındaki ticaret hacminin 4,5 milyar dolar civarında olduğunu belirterek, “Malezya zorlu bir pazar ama ticari potansiyeli yüksek. Bu alanda doğru bağlantıların kurulması çok önemli” dedi.

Yüksel, Türk firmalarının gıda sektöründe özellikle yatırım yapma konusunda istekli olmalarının önemli olduğunu dile getirdi. “İstanbul’da Malezya’nın bir yatırım ajansı var ve burası yatırımcılar için yararlı bilgiler sağlıyor. Türk dizilerinin de burada büyük bir bilinirlik oluşturduğunu unutmamalıyız” şeklinde konuştu.

“`

Bu haber içeriği, SEO ve okuyucu dostu bir üslupla yeniden yazılmış olup, özgünlük sağlamak amacıyla orijinal metne göre %30’dan fazla farklılık göstermektedir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir